onsdag 13 januari 2010

Svart

Det kom in ett svart litet moln. Han heter Teddy, och är en liten shihtzublandis. Han är inte så gammal och på sitt första besök hos mig.




Vilken förvandling! Det är synd att bilden inte framhäver hans vackra päls. Han är badad i mitt favoritschampoo - Aloe Herb Oil Dark Coat Schampoo från Espree. Om man blandar det med riktigt hett vatten aktiveras alla oljor, och mörka pälsar får ett helt otrolig lyft i färgen. Tänk på att låta det svalna först, så att hunden inte bränner sig. Efteråt har jag använt Silky Showbalsamet från Espree för att få den där sammetslena finishen. Det är obligatoriskt på alla hundar jag klipper som har shihtzuliknande pälsar...




Min egen stackars pudel har inte blivit ordentligt klippt sedan i höstas. Hennes päls har en väldigt tråkig yta just nu, så jag måste ta tag i det nu i januari. Vad är det man säger? Skomakarens barn går oftast barfota? Hon får många positiva kommentarer ändå. Hon får ofta höra att hon är söt eller vacker, vilket åtminstone jag tycker är väldigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar