tisdag 26 januari 2010

Kakashi och Caesar

Jag är bara tvungen att ladda upp en bild på Kakashi - Den gulligaste schnauzern jag någonsin träffat. Jag älskar hans öron! Han fick en kort, praktisk frisyr som är lätt att sköta. Jag kortare till och med av skägget en aning på mattes begäran. Han skötte sig utmärkt och var lika snäll som han är söt!



Vissa uppskattar bad mer än andra... Caesar Storpudel tycker att det är måttligt roligt.




När man ser resultatet vet man att det är värt det. Såhär fin blir man inte om man inte badar! Matte hade med sig en bild på hur hon ville ha hans frisyr. Det är väldigt bra, och något som jag verkligen kan rekommendera om ni vet hur ni vill ha det.




Här skulle det egentligen vara en bild på Caesars päls, men den råkade jag radera. Det blev ganska mycket den här gången. Caesar har lite ont i ett ben efter en gammal olycka, så vi tar det alltid väldigt lugnt. Han får vila ett tag om det blir för jobbigt, och jag försöker få honom att sitta ned så mycket som möjligt. Han tycker mest att det är tråkigt att sitta och förstår inte alls varför jag envisas med att stödja honom hela tiden när man lika gärna kan hoppa upp och ned själv...

Han är en väldigt charmig kille. Han kommer till mig med jämna mellanrum, så han vet vad som gäller och sköter sig alltid.

3 kommentarer:

  1. kolla in min blogg, finns fina killar att haffa

    SvaraRadera
  2. Sicken goding till Schnauzer!! Har en här i Dalom med som är väldigt lik Kakashi!! Ha det gott!// Eva

    SvaraRadera
  3. Uppdatering vill vi ha!!! Mera goa hundar. Kram Eva

    SvaraRadera