måndag 14 december 2009

Creative Grooming

Men vänta nu... Såhär ska väl inte en gammal bedlingtonchampion se ut?



Jag frågade Stellas matte vilken frisyr hon ville ha, precis som jag alltid gör.

- "Som vanligt", svarade hon. "Du vill inte ha ett rosa hjärta, då?" frågade jag. Döm om min förvåning när hon utbrast "Jooooo! Kan du göra det?!".



Här är Stella och lillmatte. De är väldigt söta tillsammans! Tyvärr syns inte hjärtat så bra på bilderna. Färgen är starkare i verkligheten.



Här syns det lite bättre. Tanken var att hon skulle få rosa tofsar på öronen också, men hon skakade på sig när färgen satt i. Hon hade plötsligt rosa färg i hela pälsen, så jag var tvungen att skölja bort det. Vi ville ju inte ha en rosaprickig bedlington.




- "Det är bara jag som är så galen att jag vill ha en färgad bedlington... Stackars hund!", sa hennes matte. Men titta på den här blicken... Sådan matte, sådan hund brukar man ju säga. Jag tror nog att Stella har hamnat hos rätt familj! ;)



Det var hur roligt som helst att leka med färg igen! Tveka inte att höra av er om ni är intresserade av att få era hundar i udda färger eller frisyrer. Ingenting är omöjligt!

Färgerna är förstås inte skadliga för hundarna på något sätt. I sådana fall skulle jag inte använda dem.

2 kommentarer:

  1. Hej i Jultiderna! detta var ju en rolig utmaning. det är dessa saker som gör jobbet extra kul!!!Det fixade ni bra! Ha en härlig Jul// Eva hundtrimmet.

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att se sin gamla hund i så fin och skoj klippning! Krama henne massor från hennes uppfödare, som liksom du faktiskt är hundfrisör!

    SvaraRadera