söndag 17 oktober 2010

Kurs

Jag har varit på kurs igen. Portugisisk vattenhund är en väldigt trevlig ras, med en tuff och annorlunda frisyr. Jag har tyvärr inte haft så stor möjlighet att bekanta mig med dem förutom teorin jag läste under min utbildning, så när jag såg att Trimkompaniet skulle arrangera en kurs om portugisiska vattenhundar anmälde jag mig direkt.

Kursen riktade sig främst till hundägare och uppfödare som tog med sina egna hundar, men det fanns en möjlighet att vara med på sidan av.

Här är Mia i full fart med att förklara hur man borstar igenom och reder ut tovor på portisar utan onödigt slitage på pälsen. Alla är fokuserade.




Jag lärde mig mycket, och det var en väldigt trevlig dag. Det är alltid lika kul att komma tillbaka till Trimkompaniet och hälsa på.




Jag blev lite kär i alla hundar... I vanlig ordning. Vem kan motstå en trött valp?


Det var full fart hela tiden. Skönt att ta det lite lugnt och bara kolla på när andra jobbar för en gångs skull...



Färdig! Det är jobbigt att vara på kurs.



Tack för ytterligare en riktig toppenkurs! Jag kommer tillbaka. Jag kan passa på att rekommendera alla kollegor där ute att fortbilda er när ni har chansen. Det är alltid kul att träffa andra hundfrisörer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar