lördag 18 september 2010

Dagens rapport

Lilla Rut var på sitt första besök hos mig. Hon är en söt liten dvärgschnauzer som trimmas efter konstens alla regler. Hon är precis lika snäll som hon är söt - Bara tittar lite bedjande och ger mig en och annan puss... Det är väldigt tacksamt att jobba med sådana kunder, och det gick väldigt fort fast hon fick en riktig helrenovering.




Åtta veckor har gått, och det är dags för Pysen att få en helrenovering igen. Det växer mycket på två månader...



Sådär! Varken Pysen eller hans husse tycker att det där med pälsvård är särskilt kul, så jag klipper honom i en kort vardagsfrisyr. Då behöver dem knappt göra något alls med honom mellan besöken, förutom att borsta skägget och benen lite då och då. Skönt!




Här har vi lilla Rossie tax som har varit på jaktsemester i Norrland. Hans husse och matte tycker inte att han behöver gå igenom en trimning för att vara strävhårig, så jag klipper honom med maskin. Det tycker han är jättebra, och faktiskt riktigt mysigt. Om jag kommer för nära med ansiktet blir jag dränkt av glada taxpussar...




Här är han färdig! En fördel med att klippa dem såhär kort är att det räcker väldigt länge. Han brukar komma ungefär en gång i halvåret.


1 kommentar:

  1. haha! inte lätt att alltid få alla sötisar från sina bästa sidor!! Vilen söt blandis du fotat och klippt..... charmtroll!!! Ha det gott// Eva

    SvaraRadera