onsdag 5 maj 2010

Släpp hundfrisörerna lösa, det är vår!

Det är full fart här just nu! Våren är här med värme, fukteksem och fästingar, så det är högsäsong. Det är stor variation på kunderna, men jag har klippt ovanligt mycket golden den senaste tiden. Här ligger en av dem och vilar lite efter badet.



Ett mystiskt lurv?




Nej, ett gosedjur! Bodil är en liten blandisvalp från Avesta som var hos frisören för första gången. Hon är lika snäll som hon är söt, även om man har lite spring i benen om man är bebis... Hon tyckte att det var riktigt roligt att vara hos mig. Hon ville inte ens gå hem!


Stackars Pricilla får gå upp på bordet varje gång jag får en liten lucka i schemat. Jag får klippa henne i omgångar. Vi har börjat hålla på med agility, och hon höll på att få värmeslag i sin päls... Det fick bli en sommarfrisyr på henne.



Det är tyvärr inte så många kunder som vågar prova nya saker, så Pricilla blir mitt offer för bollar och konstiga idéer... Man får stå ut med mycket om man bor hos en frisör. Hon är lika glad för det, (men jag vet ingen annan hund som ser så missnöjd ut på alla kort...).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar